خدمات زیبایی دندانپزشکی کدامند؟

  1. خانه
  2. /
  3. مجله دندانپزشکی
  4. /
  5. خدمات زیبایی دندانپزشکی کدامند؟

در حالی که دندانپزشکی عمومی عمدتاً بر مراقبت های پیشگیرانه و کارهای ترمیمی دندان مانند معاینه دندان، درمان کانال ریشه و پرکردن دندان تمرکز دارد، دندانپزشکی زیبایی از طریق ترکیبی از درمان های زیبایی و ترمیمی برای بهبود ظاهر و زیبایی دندان های شما کار می کند. بسیاری از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی دارای مزایای اضافی مانند درمان کجی دندان ها، رفع لکه دندان، درمان دندان شکسته یا ترک خورده را نیز دارا می باشند.

انواع درمان های دندانپزشکی زیبایی

انواع مختلفی از خدمات دندانپزشکی زیبایی در دندانپزشکی وجود دارد که با مراجعه نزد متخصص دندانپزشکی زیبایی می توان از آنها بهره مند شد. در اینجا برخی از رایج ترین روش های دندانپزشکی زیبایی که انجام می شود آورده شده است:

  • سفید کردن دندان: با سفید کردن دندان ها، دستیابی به این هدف آسان تر از همیشه است. سفید کردن دندان ها با استفاده از یک ماده سفید کننده حرفه ای بر روی دندان های شما و فعال کردن آن با استفاده از نور خاصی که به طور موثر دندان های شما را سفید می کند، عمل می کند.
  • روکش های چینی و لمینت ها: اگر لکه های دندانی یا ترک های جزئی در دندان های خود دارید، می توانید از ونیرهای چینی بهره مند شوید. این تراشه های کوچک روی جلوی دندان های شما قرار می گیرند تا این عیوب زیبایی جزئی را بپوشانند و لبخندی بی عیب و نقص را برای شما به ارمغان آورند.
  • روکش های دندانی: اگر دندانی آسیب دیده یا به شدت تغییر رنگ داده، ممکن است تاج مصنوعی دندان یا روکش دندان را برای درمان انتخاب کنید. روکش های دندانی اساساً کلاهک هایی به شکل دندان هستند که به گونه ای طراحی شده اند که به خوبی روی دندان آسیب دیده یا پوسیده قرار بگیرند تا ظاهر و عملکرد آن را بازیابی کنند. روکش های دندانی حمایت و محافظت بیشتری از دندان های شما می کنند و در عین حال ظاهر کلی لبخند شما را بهبود می بخشند.
  • باندینگ دندانی و کامپوزیت: این روش تقریبا عملکردی مشابه با روکش های چینی دارد. با این حال، به جای استفاده از تراشه های سخت چینی، از رزین کامپوزیت همرنگ دندان استفاده می کند تا عیوب ظاهری جزئی را بپوشاند. این ماده کامپوزیت اغلب برای پر کردن حفره های دندانی و جلوگیری از گسترش پوسیدگی دندان استفاده می شود.
  • جرمگیری دندان ها: زمانی که پلاک ها از روی دندان ها حذف نشوند، کم کم تبدیل به جرم دندان می شوند. جرم دندان علاوه برای مشکلاتی مانند بوی بد دهان را که ایجاد می کند می تواند در ظاهر دندان ها نیز اثرگذار باشد که با جرم گیری دندان ها این مشکل می تواند برطرف شود.
  • ارتودنسی، ایمپلنت و بریج دندان: هم ارتودنسی دندان، هم ایمپلنت و بریج دندان  نیز می توانند جزو درمان های زیبایی محسوب شوند. چرا که با ارتودنسی ظاهر نامرتب دندان ها برطرف می شود و فرد می توان دندان های زیبا و یکدستی داشته باشد. با ایمپلنت دندان نیز مشکل بی دندانی برطرف می شود. نبود یا افتادن دندان در ظاهر می تواند بسیار موثر باشد، بخصوص اگر برای دندان های ردیف جلو این مشکل پیش بیاید که امروزه یکی از راهکارها برای رفع بی دندانی ایمپلنت دندان است. البته جای خالی دندان از دست رفته با روش های دیگری مانند بریج دندان نیز برطرف می شود.

سوالی درباره این مطلب دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

ایجاد وبسایت اختصاصی

برای دندانپزشکان و دندانپزشکی ها

شرکت های بیمه

طرف قرارداد با مراکز دندانپزشکی

دندانپزشکی اقساطی

خدمات اقساطی دندانپزشکی: ایمپلنت، ارتودنسی و …

فهرست