خوراکی های مفید برای دندان ها و تقویت مینای دندان

  1. خانه
  2. /
  3. مجله سلامت
  4. /
  5. خوراکی های مفید برای دندان ها و تقویت مینای دندان

البته تمیز کردن و مراقبت از دندان های خود با مسواک زدن و نخ دندان گام های بزرگی در حفظ سلامت و تندرستی دندان ها، لثه ها و دهان شماست. اما آیا به آنچه می خورید نیز توجه کرده اید؟

شاید تعجب آور نباشد که آنچه می خوریم در سلامت دندان های ما نقش دارد. احتمالاً شنیده اید که شکر دندان های شما را پوسیده می کند، اما ممکن است نشنیده باشید که واقعاً چه مواد غذایی به دندان شما کمک می کند و از آن محافظت می کند. در زیر 5 ماده غذایی را به شما معرفی می کنیم که فوایدی برای سلامت دهان و دندان دارند.

محصولات لبنی

بسیاری از محصولات لبنی مانند ماست، شیر و پنیر حاوی ویتامین هایی هستند که ثابت شده است به تقویت دندان ها کمک می کنند. محصولات غذایی نرم همچنین می‌توانند به آرامی روی دندان‌ها یا لثه‌های دردناک تأثیر بگذارند و به شما این امکان را می‌دهند که مواد مغذی را بدون آسیب رساندن به راحتی خود دریافت کنید.

اسفناج

اسفناج و سبزیجات دارای برگ سبز تیره از نظر محافظت از دندان ها در یک دسته قرار می گیرند. این سبزی‌های سرشار از مواد مغذی حاوی آهن و کلسیم هستند که به بازسازی مینای دندان کمک می‌کنند و مینای دندان را تقویت می‌کنند.

بادام

بادام یک انتخاب محبوب برای یک میان وعده سالم است، بادام قند کمی دارد و همچنین منبع خوبی برای کلسیم است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون ویتامین D و همچنین پروتئین هایی را برای بدن فراهم می کند که لثه ها را تقویت می کند و باعث شادابی کلی دهان می شود.

هویج

هویج بیش از دلایل واضح بسیار مغذی بودن، برای دندان ها نیز مفید است، زیرا بافت آن به عنوان یک مسواک طبیعی در حین غذا خوردن عمل می کند و به آرامی پلاک ها را پاک می کند و گردش خون خوب را در لثه ها افزایش می دهد.

نتیجه‌ای پیدا نشد.

سوالی درباره این مطلب دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

ایجاد وبسایت اختصاصی

برای دندانپزشکان و دندانپزشکی ها

شرکت های بیمه

طرف قرارداد با مراکز دندانپزشکی

دندانپزشکی اقساطی

خدمات اقساطی دندانپزشکی: ایمپلنت، ارتودنسی و …

فهرست