مسواک مناسب کودکان چه ویژگی هایی دارد؟

  1. خانه
  2. /
  3. مجله دندانپزشکی
  4. /
  5. مسواک مناسب کودکان چه ویژگی هایی دارد؟

اگر از دندان های بچه ها از همان ابتدا به خوبی مراقبت شود، کودکان هم دندان های شیری سالمی خواهند داشت و هم دندان های دائمی سالم تری. با رعایت بهداشت دهان و دندان های کودک و عمل به توصیه های دندانپزشک، وضعیت دندان های کودک نسبت به کودکانی که به بهداشت دهان و دندان هایشان اهمیت چندانی داده نمی شود بهتر خواهد بود.

تغذیه، ژنتیک، بهداشت، وضعیت قرارگیری دندان ها در فک، مراجعه به پزشک و … همگی در میزان سلامت دندان ها موثر هستند. اما یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در سلامت دندان های کودکان مسواک زدن دندان ها است، لازم است والدین درباره مسواک کودک اطلاعات کافی داشته باشد. به عنوان مثال اینکه ویژگی های یک مسواک خوب برای کودک چیست؟

ابتدا توصیه می شود حتما کودک را به یک متخصص دندانپزشکی اطفال ببرد تا وی وضعیت دندان های کودک را بررسی کند، دندانپزشک کودکان می تواند بهترین توصیه ها را داشته باشد و راهنمایی های خوبی در این مورد داشته باشد. اینکه چه مسواکی برای فرزندان تان خریداری کنید و دندان هایشان را چگونه به درستی مسواک بزنید.

ددندانپزشکان بسیاری توصیه می‌کنند با رویش دندان های کودک، ابتدا این دندان های شیری را با مسواک انگشتی مسواک بزنید. اینگونه کودک با مسواک زدن دندان ها و رعایت بهداشت دهان آشنا می شود و به آن عادت کند، کم کم با افزایش سن کودک و بیشتر شدن تعداد دندان ها مسواک معمولی را جایگزین مسواک انگشتی کنید.

  • برای کودک مسواکی را خریداری کنید که الیاف نرمی داشته و سری کوچکی داشته باشد.
  • مسواک را خریداری کنید که دسته ضخیمی دارد.
  • لازم است مسواک کودک سالانه چند بار تعویض شود و مسواک جدیدی خریداری شود که الیاف و پرزهای آن کیفیت لازم را دارند. با افزایش سن کودک مسواک هایی را جایگزین کنید که سری مسواک بزرگ تر و دسته مسواک نازک تری دارند.
  • برخی از مسواک ها دارای طرح و رنگ های کودکانه هستند، خریداری این نوع از مسواک ها برای علاقمندی بیشتر کودکان به مسواک زدن توصیه می شود.
  • بر روی مسواک های استاندارد اطلاعاتی درج شده است. اینکه این مسواک مناسب چه سنی می باشد؟ برای مثال روی مسواک درج شده است که مسواک مناسب سنین 0 تا 2 سال یا 2 تا 4 سال و یا 5 تا 7 سال می باشد.
  • معمولاً برای مسواک مارک یا برند خاصی توصیه نمی شود، سعی کنید در خریداری مسواک مواردی که در بالا که ذکر شد را مورد توجه قرار دهید.

روش صحیح مسواک زدن دندان ها بسیار مهم می باشد تا حدی که اگر دندان ها به روش صحیحی مسواک زده شوند بسیاری از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی و آسیب های وارده به دندان ها را می توان پیشگیری کرد. بهتر است از همان دوران کودکی روش صحیح مسواک زدن دندان ها را به کودکان بیاموزید. می توانید از دندانپزشک کودکان در این مورد کمک بگیرید و از وی بخواهید روش صحیح مسواک زدن دندان ها را به کودک تان بیاموزد.

نتیجه‌ای پیدا نشد.

سوالی درباره این مطلب دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

ایجاد وبسایت اختصاصی

برای دندانپزشکان و دندانپزشکی ها

شرکت های بیمه

طرف قرارداد با مراکز دندانپزشکی

دندانپزشکی اقساطی

خدمات اقساطی دندانپزشکی: ایمپلنت، ارتودنسی و …

فهرست