مقدار خمیر دندان روی مسواک چقدر باشد؟

  1. خانه
  2. /
  3. مجله دندانپزشکی
  4. /
  5. مقدار خمیر دندان روی مسواک چقدر باشد؟

ممکن است برخی به اشتباه اینگونه فکر کنند که هر چقدر میزان خمیردندان روی مسواک بیشتر باشد دندانها بهتر تمیز شده و سفید تر می شوند، در حالی که اصلاً اینگونه نیست، چرا که کار اصلی در تمیز کردن دندان ها را مسواک و روش مسواک زدن انجام میدهد نخ خمیر دندان.

میزان استفاده از خمیر دندان برای دندان های کودکان و بزرگسالان متفاوت است. کودکان علاوه بر اینکه باید مقدار بسیار کمتری خمیر دندان روی مسواک شان استفاده استفاده کنند، نوع خمیر دندان شان نیز متفاوت است. برای دندان های بچه ها لازم است از خمیر دندان مخصوص کودکان استفاده شود.

معمولا بچه ها از خمیردندان بیشتر از مقداری که مورد نیاز دندان هایشان است استفاده می کنند و این برای دندان های بچه ها خوب نیست، چراکه احتمالاً این کار یعنی استفاده بیش از حد از خمیر دندان باعث افزایش مصرف بیش از حد فلوراید برای بچه ها می شود و این برای بچه ها خوب نیست.

همه ما احتمالاً به دندانپزشکی مراجعه داشته ایم، اگر خودتان به دندانپزشکی مراجعه می‌کنید یا فرزندانتان را به دندانپزشکی کودکان می برید، می توانید در این مورد با آنها صحبت کنید، قطعاً دندانپزشک با بررسی وضعیت سلامت دندان ها می تواند در نوع انتخاب خمیردندان و میزان استفاده از خمیر دندان برای دندان هایتان توصیه های مناسبی داشته باشد.

برای دندان های بچه ها چقدر از خمیر دندان استفاده کنیم؟

نوع و مقدار خمیر دندان در سنین مختلف برای کودکان متفاوت می باشد.

برای مثال برخی از دندانپزشکان اینگونه می گویند که:

  • در سنین 1 تا 2 سالگی فقط از مسواک برای دندان های کودک استفاده شود.
  • در سنین 2 تا 3 سالگی نیز از مسواک به تنهایی یا با خمیر دندان مخصوص کودک و مقدار بسیار کمی از این خمیر دندان (تقریباً به اندازه یک دانه برنج) استفاده شود.
  • در سنین 3 تا 6 سالگی کودک از مسواک مناسب کودک و به اندازه یک نخود خمیر دندان استفاده شود.

توجه داشته باشید که در تمیز نگه داشتن دندان ها، انتخاب مسواک مناسب کودک و البته روش صحیح مسواک زدن دندان ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

سوالی درباره این مطلب دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

ایجاد وبسایت اختصاصی

برای دندانپزشکان و دندانپزشکی ها

شرکت های بیمه

طرف قرارداد با مراکز دندانپزشکی

دندانپزشکی اقساطی

خدمات اقساطی دندانپزشکی: ایمپلنت، ارتودنسی و …

فهرست