مسواک چند وقت یکبار عوض شود بهتر است؟

  1. خانه
  2. /
  3. مجله دندانپزشکی
  4. /
  5. مسواک چند وقت یکبار عوض شود بهتر است؟

درباره مسواک زدن دندان ها و خوب مسواک معمولا سوالاتی مطرح می شود، مثلا مقدار خمیر دندان روی مسواک چقدر باشد؟ یا ویژگی های یک مسواک خوب چیست؟

یکی دیگر از پرسش ها درباره زمان تعویض مسواک است، مسواک را چه زمانی باید عوض کرد و مسواک جدید را جایگزین کرد؟ عوامل زیادی وجود دارند که در زمان تعویض مسواک موثر هستند، در این مطلب توضیحاتی درباره این پرسش می خوانید. با دندان پی همراه باشید:

چند سوال! آیا از زمان تعویض مسواک تان مدت ها می گذرد؟ آیا مواهای مسواک تان به عقب خم شده اند یا حالت شان مثل قبل نیست و تغییر کرده است؟ اگر پاسخ بله است احتمالا زمان عوض کردن مسواک فرا رسیده است.

اگر روزانه دوبار مسواک می زنید، باید هر سه ماه یکبار مسواک تان را تعویض کنید، با این حال سرعت و شدت مسواک زدن دندان ها نیز می تواند در این مورد اثرگذار باشد. اگر فقط یکبار در روز مسواک می زنید، احتمالا عمر مسواک تان بیشتر باشد، هرچند این بهانه خوبی برای کمتر مسواک زدن نیست، چرا که دندانپزشکان توصیه می کنند حداقل دوبار در روز دندان ها را مسواک بزنید.

اگر خیلی دندان ها را خیلی سخت مسواک می زنید، احتمالا مسواک شما زودتر فاسد می شود، سرعت فرسودگی مسواک می تواند نشانه ای از درست یا غلط مسواک زدن دندان ها باشد، اگر مسواک شما بیشتر از سه ماه طول می کشد تا فرسوده شود احتمالا به اندازه کافی مسواک نمی زنید و یا با حرکت خیلی نرم و مدت کوتاهی دندان ها را مسواک می زنید، از طرفی دیگر اگر مسواک شما زود فرسوده می شود و بعد از خرید یک مسواک جدید موهای مسواک زود تغییر حالت پیدا می کند و خم می شود، پس خیلی سخت مسواک می زنید.

از دندانپزشک خود بخواهید روش مسواک زدن صحیح را به شما آموزش دهد، زیرا انجام ندادن صحیح آن می تواند به دندان های شما آسیب بزند، اگر دندان هایتان را صحیح مسواک نزنید یا به هر دلیلی خشن یا مکرر مسواک بزنید، ممکن است لثه هایتان آسیب ببینند، دندان هایتان حساس شوند و حتی مینای دندان تان از بین برود.

منبع: drjasonharvey

نتیجه‌ای پیدا نشد.

سوالی درباره این مطلب دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

ایجاد وبسایت اختصاصی

برای دندانپزشکان و دندانپزشکی ها

شرکت های بیمه

طرف قرارداد با مراکز دندانپزشکی

دندانپزشکی اقساطی

خدمات اقساطی دندانپزشکی: ایمپلنت، ارتودنسی و …

فهرست